Tillbaka
Sortiment

Köpvillkor


Priser


Alla priser är angivna i Svenska kronor (SEK) inklusive moms för privatkunder. För inloggade företagskunder visas alla priser i Svenska kronor (SEK) exklusive moms.


Emballage


Emballage såsom kartonger, pallar etc. ingår i priserna.


Frakt


För order upp till och med 1200:- debiteras en fraktkostnad på 120:-. Order över 1200:- levereras fraktfritt inom Sverige med undantag för långgods (3m rör) och vissa tyngre/skrymmande produkter. Ev. båtfrakter ingår ej. Fraktpriser gäller i första hand till folkbokförd adress eller företagsadress med bemanning under kontorstid. Leveranser till byggarbetsplatser eller obemannade företagsadresser kan behöva aviseras varvid en aviseringsavgift kan tillkomma.


Beställning


Beställning görs med fördel direkt i vår webbshop på denna hemsida. Men kan också göras i vår butik
eller per tel. 0501-27 87 60 eller fax 0501-27 87 61.


Leveranstider/leveranssätt (för privatpersoner)


Varorna som du beställt levereras fritt vårat lager och normalt med transportör Schenker eller Bring. Mindre sändningar går till ditt närmaste utlämningsställe som "hämtpaket" med avisering via SMS. Större sändningar och skrymmande gods levereras till angiven leveransadress med telefonavisering till det mobilnummer som angetts vid registreringen av ordern. Det förutsätts då att du kan möta upp transportbilen för att besiktiga godset, kvittera sändningen samt hjälpa till med lossningen.

Alla sändningar aviseras först från Alig via e-post den dagen godset lämnar vårt lager. Därefter aviserar transportbolaget dig när paketet/godset finns på plats för avhämtning eller utkörning. En orderbekräftelse genereras automatisk av vårt system utan manuell översyn, direkt när order registreras, och skickas till angiven e-postadress.

Om varorna inte skulle finnas på lager och leveranstiden beräknas bli längre än 10 arbetsdagar skickar vi ett skriftligt ordererkännande med en ny leveranstid angiven. Du har då möjlighet att annullera ordern om du tycker leveranstiden blir för lång.

Leveranstider/leveranssätt (för företag)


Varorna som ni beställt levereras fritt vårat lager och normalt med transportör Schenker eller Bring till er företagsadress. Det förutsätts att personal finns under normal arbetstid för att möta upp transportbilen, besiktiga godset, kvittera sändningen och hjälpa till med lossningen. Om personal inte finns på plats, vänligen meddela oss så att sändningen kan göras med telefonavisering. Avisering görs också vid avvikande leveransadresser t.ex. leverans till byggarbetsplatser.

I vissa fall eller om så önskas kan mindre leveranser ske som "hämtpaket" till transportbolagets utlämningsställe med SMS-avisering.

Alla sändningar aviseras först från Alig via e-post den dagen godset lämnar vårt lager. Därefter aviserar
transportbolaget dig när paketet/godset finns på plats för avhämtning eller utkörning. En orderbekräftelse genereras automatisk av vårt system utan manuell översyn, direkt när order registreras, och skickas till angiven e-postadress.

Om varorna inte skulle finnas på lager och leveranstiden beräknas bli längre än 10 arbetsdagar skickar vi ett skriftligt ordererkännande med en ny leveranstid angiven. Du har då möjlighet att annullera ordern om du tycker leveranstiden blir för lång.

Skadat eller saknat gods


Eventuella transportskador reklameras direkt till transportören inom 7 dagar. Synliga skador på emballage eller fel antal kollin skall reklameras direkt vid mottagningen, till transportören eller utlämningsställets personal. Brist eller annat fel i leveransen reklameras via mail till oss eller på tel. 0501-27 87 60.


Ångerrätt/öppet köp (för privatperson)

Enligt distansavtalslagen har man som konsument rätt att ångra sitt köp utan anledning inom 14 dagar från det man tagit emot varorna. Returnerade varor krediteras fullt vid retur i oskadat/oanvänt/säljbart skick, exklusive returfraktkostnader. Observera att även produktens originalemballage skall vara i oskadat skick. Om produkter/emballage har mindre skavanker bedöms ett returavdrag från fall till fall. Kontakta oss vid tveksamheter på info@ventilationsbutiken.se. Eventuellt kundspecifikt beställda produkter utanför sortimentet på www.ventilationsbutiken.se tages ej i retur.


Returköp/kreditering (för företag)

Varor returnerade inom 14 dagar krediteras till 80% av försäljningspriset vid retur i oskadat skick exklusive fraktkostnader (tur och returfrakt). Eventuellt kundspecifikt beställda produkter utanför sortimentet på www.ventilationsbutiken.se tages ej i retur.


Betalning


Betalning sker genom faktura med 30 dagars betalningstid för privatperson och normalt 30 dagars betaltid för företag.
Sedvanlig kreditprövning görs av oss innan ovanstående villkor gäller.


Garanti


På alla produkter/material lämnas garantier enligt respektive tillverkares garantivillkor, dock minst 2 år.


Skydd gällande personuppgifter

När du beställer varor i vår butik uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress, telnr, e-postdress etc. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice.